WiddlyTinks.com

Wedding Countdown at WiddlyTinks.com
Aku nak share sesuatu kat korang.. Sumber ini daripada buku 20 tips agar dicintai suami



BERHIAS DAN BERDANDAN UNTUK MEMIKAT SUAMI


Kita tidak boleh lupa bahawa perhatian seorang wanita terhadap kewanitaan dan kecantikannya secara wajar merupakan sesuatu yang sangat perlu untuk diingat dan diterima sebagai kenyataan, dengan keyakinan bahawa lipstik paling indah yang menghiasi bibirnya adalah senyumanya yang manis, celak paling indah yang menghiasi sepasang matanya adalah pandangannya yang sayu dan lembut, pakaian paling cantik yang dia kenakan adalah kelembutan dan femininnya, serta minyak wangi paling harum yang dua pakai adalah kebersihannya.



MEMAKAI PAKAIAN INDAH

 
Oleh itu, seorang isteri harus memberikan hak kepada sepasang mata suaminya untuk melihat yang indah-indah sahaja, memberikan hak kepada sepasang telinganya untuk mendengar yang baik-baik sahaja serta memberikan hak kepada hidung dan citarasanya untuk mencium dan merasakan yang baik-baik sahaja. Isteri harus sentiasa memakai pakaian yang indah dan cantik yang menawan suaminya.

 
Dengan demikian dia dapat memiliki perasaan dan hati suaminya. Akan tetapi, bukan bererti bahawa perhatian terhadap masalah-masalah tersebut membuatnya mengabaikan urusan-urusan rumah tangga yang mencakupi mengasuh anak-anak, memasak, membasuh, membersihkan dan mengatur perabot-perabot rumah. Hal-hal seperti itu semuanya masuk dalam dalam tanggungjawab pemeliharaan serta tanggungjawab selaku pemimpin yang memang harus bertangungjawab terhadap kerja-kerja di dalam rumah.




MEMAKAI WANGI-WANGIAN

 
Isteri yang bijaksana tentu tidak melupakan memakai wangi-wangian di hadapan suami kerana ianya merupakan daya tarik tersendiri bagi suami yang inginkan isterinya kelihatan cantik dan wangi. Sebab badan yang berbau busuk akan sangat dibenci suaminya, apalagi suami yang baru pulang dari pejabat dimana dia melihat dan menyaksikan ramai wanita yang berdandan dengan dandanan memikat dan harum semerbak yang amat mempersonakan.




Tentu sekali ia sangat menginginkan isterinya seperti wanita-wanita yang baru saja dilihatnya. Oleh itu isteri mestilah memahami karakter suami agar suami semakin sayang dan mesra kepadanya.

0 comments: