WiddlyTinks.com

Wedding Countdown at WiddlyTinks.com

Dalam kesibukan  menjalani ibadah puasa tahun ini, aku juga menyibukkan diri menghadiri kelas masakan, 2 minggu berturut-turut sabtu ahadku sibuk dengan kelas ini. Seronok sangat. Dapat ilmu dan dapat kawan baru. Lebih baik sibuk diri sekarang sebelum aku bakal jadi student balik. Kad matrik sudah dapat.hehe.


Sabtu, 6hb ogos lepas, aku belajar buat homemake coklat yang simple tapi sangat cantik. Tengah kumpul-kumpul barang untuk menjalani perniagaan.huhuhu...ada ke customer nak beli...kwang kwang...

Mould coklat..

Ni adalah coklat putih yang telah letak pewarna
Di adalah hasilnya...ada beberapa teknik yang dipelajari..
Coklat putih yang dicairkan
Coklat yang dicairkan
Ahad , 7hb ogos plak, aku belajar buat coklat ala-ala lolipop tu... Sangat menguji kesabaran dan keimanan. perlu sangat teliti dan kemas.
Coklat yang tidak berapa jadi... kecewa seorang akak tu.. xpe kak, kat uamh boleh cuba lg
Ni yang aku punya.. saje je nk show off
Cute x?
Ni hasil dengan penuh kesabaran.
Sweet x? RM1.80 sebatang.
Nak bawa balik...

Sabtu, 13hb ogos. aku belajar buat roti.. roti ini memang sedap giler sebab guna tepung high protein


Roti yang belum dimasuk...

Kena tunggu hingga kembang sebelum masuk oven

Roti HOTDOG

Nampak x dah kembang, dan boleh masuk oven..

Macam ini cara-cara untuk menguli

Masuk dalam oven

Ni hasil selepas keluar dari oven

Di dalam oven, kembang-kembang

Sungguh menyelerakan

Dah siap...Jom balik

Ahad, 14hb ogos lepas aku belajar buat cheese tat.. sangat sedap
Fruit Tat
Strawberi Cheese Tat..Yum yum...
Choclate Cheese Tat..RM30  50 BIJI..HEHE
Fruit Tat LAGI
Zoom Dekat
Kelonsong Tat


1 comments:

Unknown said...

wah, sedapnye nmpak... boleh la ajar aku nnt.. hehe