WiddlyTinks.com

Wedding Countdown at WiddlyTinks.com
Jacky tak datang, entah la dengan budak tak cukup umur tu.. tak ada komitmen langsung tuk kerja..Lantak biar p la dengan ko..Ada satu cerita di sebalik pagi ini.. Masa aku tunggu kat luar MYnotebook, ada sorang akak ini datang kat aku, umur dia dalam area 40-an.. Dia berbaju kurung dan bertudung. Perwatakaan dia sederhana saja..untuk cerita selebihnya tentang akak ni memang aku tak kenal langsung..Dipendekkan cerita akak ni tegur aku nada dan intonasi nya betul-betul menampakkan dia tengah risau..dia cakap dia dari parit sulong, suami dia ajak jalan-jalan pergi kluang dengan anak-anak 3 orang…Dalam perjalanaan ke kluang suami dia suruh dia sain satu borang. Borang tu borang poligami..Dia susah..senang-senang dia nak kahwin lain..Dia cakap dia tak nak sain.pastu suami dia suruh dia turun di persimpangan jalan..Belum sampai kluang lagi..Dia cakap sekarang ini dia tak ada apa-apa pun..Dia mintak aku duit untuk tambang dia balik parit sulung..Kerana simpati aku pada akak tu sebagai insan apatah lagi akak itu seorang pempuan.. Aku hulurkan adalah seberapa sedikit duit almaklum la belum gaji lagi..huhu..kalau dah gaji confirm aku bagi lebih..hehehe.. Aku harap aku membantu dan menolong orang yang betul. Dalam dunia ini susah untuk mempercayai orang..terlalu ramai orang yang menipu….

Walaupun kejadian ini berlaku kurang dalam 10 minit tapi bagi aku pengajarannya cukup banyak..Aku tak nak jadi macam akak tu..Aku x nak jadi pempuan kampong yang hanya mengharap dan bergantung pada suami. Aku akan bergantung pada diri aku sendiri!!! Lelaki?? Mengapa perlu begitu ye???

3 comments:

bB sYasYa said...

hehehe..
baeknye aty kamu.. ~_~

p i j a h said...

linda. baheknye.. tapi...pasti ke yang ko xkene tipu nie..ish3x.

FarahHanimMohdFauzi said...

hmm...
good...tp nasib baik adik x gaji lg..klu x, brp RM le adik bagi..
xpe,klu kene tipu pon, niat tu dah mulia..niat menolong org yg sedang teranaya..
utk akak tu;
klu crite dia tu betol,Semoga Allah lindungi dia and klu la crite dia tu xbetol, semoga Allah turunkn Hidayah pd die..(",)