WiddlyTinks.com

Wedding Countdown at WiddlyTinks.com
Hari jumaat lepas aku balik kluang dengan ery.. Melewati jam 5.30 petang aku ke kempas ambil ery.. Almaklum la dia dalam proses pembelian kereta.. Aku tak kesah pun.. Sesampai di kuarters dia.. Dia dah siap-siap tunggu di bawah dan menuju ke arah keretaku... Aku menoleh kebelakang.. "ery nak bawa ke?"... Dia menjawab.."biar ery bawa la"

Dia yang bawa sampai ke kluang... Borak-borak dengan dia..

ery : ery x amek keta baru la linda..
aku : nape? .. ( aku memang malas nak tanya bila melibatkan kewangan..biasa la lelaki ni ego tinggi cikit )
ery : sepupu ery x nak bayar hutang dia..
aku : ( nama dia blacklist sbb jd penjamin sepupu dia x bayar hutang )..nape plak??kata ari tu lepas kahwin nak bayar
ery : ery bayarkan utk dia RM2000..Kalau x nama ery x leh buat loan kereta atau rumah..mungkin ery beli kereta secondhand je kot..Gen-2 ke waja ke??
aku : ery bayar RM2000..Sanggup ek ery?? rm2000..banyak tu..
ery : abis tu nak buat macam mane..dia x nak bayar..lepas bayar tu bertimpa-timpa masalah plak tu...ari tu ery kena saman tnb..ery bawa van tnb..RM900 kena..Duit tuk deposit kereta abis..tengok la kereta second yang ok..amek second je kot.
aku : nape sepupu ery x nak bayar?
ery : ery ingat bila ery dah bayar hutang dia..dia boleh buat loan dengan bank 2-3 ribu untuk bayar balik kat ery..masalahnya loan x lepas...
aku : setakat 2-3 ribu x logik la x lepas..
ery : tau x pe..x logik kan..
aku : mungkin banyak tanggungan kot..tu yang x lepas..
ery : ye kot..


CITE PASAL KAHWIN..hehe..

aku : akak satu office umur dia dalam 40lebih selalu org ajak teman belajar kereta tau ery..dia belum kahwin lagi..umur 41...
ery : 41?? belum kahwin lg ek...nape belum kahwin lg ek??
aku : entah la ery..kereta dia dh ada..rumah pun dah ada..rumah dia tengah ubah suai..
ery : pe lagi ek dia tunggu..
aku : budak-budak office ada tnya kt org sbb org rapat dengan dia sbb akak tu selalu teman orang belajar kereta..dorng tnya x tnya ke nape akak tu x kahwin lagi... org ckp la..x nak la kn..
ery : jgn la linda..
aku : ye la..perkara nie kan sensitif..akak tu pandai masak tau..org ckp kt akak tu..nanti kalau kita nak kahwin..kita belajar masak dengan akak ek..hehehe
ery : linda x pandai masak ke??
aku : ( hampeh ko ery..dalam hati la) pandai la...ni masak yang sedap2 la..


PASAL CALON...hehe..

aku : ery asb simpan brape tahun ek?? 5 tahun ek..
ery : bukan 9 tahun cuma ery cepatkan jadi 5 tahun..sekrang tinggal 2tahun setengah...untuk kahwin dalam 20ribu cukup kot..tapi pempuan tu kena sabar la...atau cari yang muda-muda ah..hehehe..
aku : ery dh nak kahwin ke?hehehe..tersenggih-senggih macam kerang busuk..
ery : belum.. duit x cukup lagi..nak beli kereta ke rumah ek..memang ingat nak beli rumah dulu tapi rumah kat jb mahal giler..kalau nak beli kereta pun nanti lambat kahwin la..kahwin dengan kereta je nant..hehe..
aku : ada kawan kt utm ni..sama jawatan la..tapi keje dulu dr org.tahun lepas masuk..akhir tahun lepas..dia jeles plak tengok org pakai kereta dulu dari dia..
ery : laki?
aku : laki..
ery : orang mane??
aku : negeri sembilan..
ery : ye la..linda mak support duit muka kan....ery keje 2 tahun pun..linda amek kereta dulu..x tahan ni..
aku : eleh...
ery : linda bila plak??nak kahwin??
aku : lambat lagi la..belum stabil lg ni..duit dah abis beli kereta..
ery : tu budak negeri sembilan tu....
aku : ehh..mana de..kawan je la..dia muda sangat 23..kawan untuk cari ilmu boleh la...

0 comments: