WiddlyTinks.com

Wedding Countdown at WiddlyTinks.com
Sebermula 2011 ini, Insyaallah dengan semangat baru ini, akan aku mulakan keaktifan aku kat TERATAK USANGKU INI…


Pengalaman bergelar seorang isteri – Sangat tidak sangka terlalu awal dan pendek

perjalanan hidup ini. Dari seorang bergelar kanak-kanak kemudian meningkat remaja menjadi seorang pelajar dan mula bekerja. Perubahan anak remaja perempuan menjadi tunang orang dan hari ini bergelar isteri orang. Hidup mula menjadi dua, citarasa berbeza, perangai berlainan, cara hidup hidup masing-masing. Sebulan bergelar isteri tiada apa yang berbeza antara sebelum kahwin dan selepas kahwin, aku tetap aku dan suamiku tetap bergitu. Pertama kali menjadi makmum berimamkan suamiku, hati sangat2 sayu. Bacaan alfatehah suamiku merundum jiwa sagaku. Aku kena hormat dan taat kepada suamiku. Air mata mula menitis. Kehidupanku sekarang bukan seperti dulu. Selagi ada kesempatan masih lagi solat berjemaah bersama suami. Kami sendiri memilih untuk berjauhan atas urusan kerja, jadi bukan hari-hari la kami solat jemaah.


Semangat baru lepas 4hb 12 2010 – Nekad dalam perjalanan hidup ini, derita bukan selama-lamaye bahagia akan pasti muncul. Jodoh segala ye yang menentukan. Sabar itu menguji diri, Janji Tuhan sentiasa ada. Lepas tarikh itu aku nekad untuk tidak bergantung pada ibuku lagi. Aku dengan caraku sendiri tanpa bantuanye lagi.. Semoga doa seorang ibu sentiasa mengiriingi diriku..Amin


Buat Suamiku tercinta – Ingin sekali menjadi isteri yang sempurna tapi siapa lah diri ini. Teguranmu sentiasa menbina, kritikanmu sentiasa bertempat, senyum dan tawamu buatku bahagia.. Aku manusia biasa punya hati dan perasaan, sayang dan kasihku padamu tidak berbelah bahagi. Setiaku padamu hanya Tuhan saja yang tahu.


0 comments: